Artikelen 1 - 6 van 6 in de rubriek ZakelijkZakelijk
Leren van feedback: een hele krachtige manier om van anderen te leren hoe je je kunt verbeteren. Maar in de praktijk is het niet eenvoudig om bruikbare en gerichte terugkoppeling te krijgen. Een goede…
Zakelijk, 12-10-2008
Leren doe je van en met elkaar, dat was altijd de basis van opleiding en onderwijs. Dat is nog steeds zo, maar in deze tijd van files, leren op de werkplek en nadruk op efficiency is dagen samen zitte…
Diversen, 11-10-2008
Onderhandelen geen aangeboren talent zoals mensen soms denken, maar een vaardigheid die gewoon aangeleerd kan worden. Onderhandelen helpt om te krijgen wat jij hebben wilt. Met een handige vierstappen…
Diversen, 08-10-2008
Competentiemanagement is een veelgehoorde kreet, maar lang niet iedereen weet wat bedoeld wordt met de term competentie. Mensen verwarren competenties soms met een vaardigheid of een houdingsaspect, o…
Management, 10-11-2008
Een vreemde taal spreken is al lastig genoeg als je de ander kunt zien. Maar aan de telefoon kun je elkaar niet zien, en dat maakt het extra lastig. Hoe voer je een telefoongesprek in goed zakelijk En…
Zakelijk, 06-12-2008
Ook al kun je redelijk uit de voeten in het Engels, het is nog iets heel anders als je als buitenlander deelneemt aan een internationale vergadering. Dit artikel geeft je tips voor effectief vergadere…
Zakelijk, 07-12-2008